”Husk at indsende høringssvar – sidste frist er i dag!”

Bæredygtigt Landbrug har afgivet sit høringssvar på det allerede forhadte forslag om, at der skal være krydsoverensstemmelse på § 3-arealer, og gør opmærksom på, at det er sidste mulighed for at komme med høringssvar

typing

Miljø- og Fødevareministeriet har modtaget en henstilling fra EU-Kommissionen om, at der ikke er krydsoverensstemmelse på de områder udenfor fuglebeskyttelsesområder, hvor de særligt beskyttede fugle til tider er. Men det er en overimplementering, og husk på, at ”… En “henstilling” er ikke bindende.…” ifølge EU’s egne kilder og har derfor ikke nogen retsvirkning, forklarer chefjurist Nikolaj Schulz fra Bæredygtigt Landbrug.

”Som landmand risikerer du at få uforudsigelige økonomiske sanktioner på grund af denne overimplementering”, siger Nikolaj Schulz.

Han opfordrer derfor endnu engang Bæredygtigt Landbrugs medlemmer til at indsende høringssvar til ministeriet.

”Det kan ikke understreges nok, at dette forslag skal trækkes tilbage”, udtaler Nikolaj Schulz.

Han gør opmærksom på, at sidste frist for indsendelse af høringssvar er i dag, tirsdag.

”Forslaget er et forsøg på at lave en nem løsning fra ministeriets side, men forslaget har ingen gang på jord. Hvis forslaget gennemføres, så vil danske landmænd kunne risikere fuldstændig tilfældige støttetræk fremover”, forklarer Nikolaj Schulz.

Som medlem fik du et nyhedsbrev på mail torsdag den 15. februar om emnet. Der er der en praktisk vejledning. Du er også velkommen til at kontakte Bæredygtigt Landbrugs kontor.

FAKTABOKS:

Se VORES HØRINGSSVAR HER