Generalforsamling: Se videoen med BL’s chefjurist

Nikolaj Schulz gav onsdag eftermiddag de fremmødte på Bygholm Landbrugsskole et indblik i Bæredygtigt Landbrugs aktuelle retssager

generalforsamling-nikolaj

De omkring 300 danske landmænd, som onsdag eftermiddag troppede op i den store sal på Bygholm Landbrugsskole, kan ikke længere være i tvivl om, hvad Bæredygtigt Landbrug har gang i p.t. af aktuelle retsopgør.

På foreningens generalforsamling fortalte Bæredygtigt Landbrugs chefjurist Nikolaj Schulz på vegne af BL’s tre mand store juraafdeling således forsamlingen om de kommende retssager, der involverer bl.a. minkskandalen, ammoniak, Skårebækken plus efterafgrøderne hos Peter Eliassen. Også den store gødnings- og vandplanssag anlagt mod Miljø- og Fødevareministeriet helt tilbage i 2016 fik nogle ord med på vejen af BL’s chefjurist – den sag handler om ikke mindst manglende kemiske målinger og kravet om økonomisk konsekvensvurdering.

Derudover afslørede Nikolaj Schulz på onsdagens møde, at der er BL-kurser på vej, hvor landmænd kan blive klædt på forud for kontrolbesøg. Chefjuristen fortalte også, at en kommende vandløbskonference arrangeret af Bæredygtigt Landbrug til efteråret skal have fokus på afvanding.

Du kan se hele videoen med Nikolaj Schulz’ indlæg via linket herunder.

Af Christian Ingemann Nielsen, cin@baeredygtigtlandbrug.dk (tekst) og Kyster Presse (video)