Også salget af det økologiske svinekød falder markant

Forbrugerne køber væsentligt mindre økologisk kød end for et år siden, beretter fødevarebutiks-giganterne Coop og Salling Group

grise1000px

”Økologisk mælk taber terræn” lød en overskrift på Bæredygtigt Landbrugs hjemmeside forleden. Og det samme gør salget af det økologiske kød, kan det nu tilføjes.

Hvis der stadig er et frit marked derude præget af en sammenhæng mellem udbud og efterspørgsel – og uden alt for megen indblanding fra politisk side – kunne noget altså tyde på, at der fremadrettet er behov for mindre økologisk landbrug herhjemme.

Det er Landbrugsavisen, der beretter om et stort fald i salget af økologisk svinekød. Niveauet er således 20 procent lavere end for et år siden hos Coop, der driver butikskæder som Kvickly, SuperBrugsen, DagliBrugsen, Fakta og Irma. Også Salling Group – der står bag Bilka, Føtex, Netto og Salling – fortæller om forbrugernes fravalg af økologi.

Du kan se mere i Landbrugsavisens omtaler HER og HER samt læse historien fra forleden i linket herunder.

Økologisk mælk taber terræn

Af Christian Ingemann Nielsen, cin@baeredygtigtlandbrug.dk

Scroll to Top